zaterdag 1 juli 2017

Koosjere piepers


Aardappels bij Albert Heijn. Biologisch (goed voor mens en natuur) maar uit Israël (landroof, mensenrechten). Mijn mandje bleef leeg.
 
De is de tekst van een tweet die ik in juli 2017 verstuurde. Ik krijg vrijwel nooit reacties op mijn tweets - ik heb dan ook maar weinig volgers. Maar kennelijk zijn er nogal wat mensen gespitst op tweets waarin het woord Israël voorkomt. Eerst kwamen er een paar honderd reacties van boze mensen, waaronder die met de voorspelbare aantijging dat ik antisemiet zou zijn. In de dagen daarna volgden er reacties van mensen die het met mij eens waren - zij het soms ook met argumenten die ik dan weer niet zo acceptabel vind. Tenslotte ben ik geen antisemiet. Ik heb niet gereageerd op al deze reacties.
 
Los van hoe je over Israël denkt: het is maar de vraag of producten überhaupt nog biologisch zijn nadat ze over enorme afstanden zijn vervoerd.
 

 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: