vrijdag 19 oktober 2012

Pleegt Eurospoor btw-fraude?

Bijna elk jaar bezoek ik Eurospoor in Utrecht. Zo ook vrijdag 19 oktober 2012.

Btw-fraude?
Bij de kassa kocht ik voor 15 euro een toegangskaart. Daar stond van alles op wat ik later wilde lezen, maar bij de ingang werd mijn kaart mij uit handen genomen. Voordat ik er erg in had was de kaart in een bus met een gleuf verdwenen. De controlestrook er nog aan, dus dat biedt mogelijkheden om zo'n kaart nog een keer te verkopen. Scheelt toch weer in de btw-afdracht. Het zal toch niet waar zijn? Maar je leest zulke rare verhalen tegenwoordig.

Entree terugverdiend
Ik had de kaart trouwens graag als souvenier bewaard. Maar goed, de sport is elk jaar om mijn entree weer terug te verdienen. Dat is dit keer aardig gelukt dankzij de aankoop van "Die Märklin-Bahn und ihr grosses Vorbild." Een zeer aardig boekje uit circa 1955, waarin men een brug probeert te slaan tussen het grootbedrijf en de nabootsing hiervan op schaal 1:87. Ik kon het voor een fractie van de marktwaarde opvissen uit een bak gevarieerd.




Geen opmerkingen: