woensdag 3 juni 2015

T-shirt of t-shirt?


Mail van IKEA. Ze hebben nu een handige kast om je shirts in op te hangen. Shirts ophangen? Die leg ik gewoon op een stapeltje op een plank, dat scheelt een hele kast. Maar dit terzijde.

Waarom schrijven mensen eigenlijk t-shirt als ze het over een T-shirt hebben? Omdat ze nooit hebben nagedacht over waar dat woord vandaan komt. En dat komt omdat ze zo'n shirt nooit plat hebben neergelegd en eens naar de vorm hebben gekeken. Denk aan een aannemer die een dragende muur vervangt door een h-balk in plaats van een H-balk.

(De IKEA wil mij graag bij mijn voornaam aanspreken, of liever gezegd toeroepen: "Hej Nico". Vandaar dat ik mijn voornaam in hun computer heb opgevoerd als "De heer N.")


Bij de HEMA hebben ze ook niet nagedacht over wat ze verkopen.
 

Lees ook Het t-shirt van Paulien Cornelisse












Geen opmerkingen: