woensdag 15 april 2015

Spoorwegmuseum: "een prachtig product"



Het Spoorwegmuseum heeft een nieuwe directeur: Marten Foppen. Hij volgt Paul van Vlijmen op, die directeur is geworden van het Nationaal Militair Museum in Soesterberg. Marten Foppen (40 jaar) was directeur van het Dolfinarium in Harderwijk.

Voordat hij bij het Spoorwegmuseum solliciteerde, ging hij als gewone bezoeker een keer kijken. In het blad Dienstmededeling van het Spoorwegmuseum vertelt hij: "Ik was gelijk verliefd. Dat begint al bij het Maliebaanstation, wat een prachtig product denk je dan." 

Hoezo 'product'? Managers noemen tegenwoordig alles maar een product. Je kunt geen treinkaartje meer kopen, dat heet nu een 'reisproduct'.

Ik ken Marten Foppen verder niet, dus van mij krijgt hij het voordeel van de twijfel, maar ik had liever dat hij had gezegd "Wat een geweldig museum". Of desnoods: "Wat een suf museum, daar ga ik wat moois van maken." 

Jaren geleden ben ik een keer in het Dolfinarium geweest. Wat een grappige producten zwemmen daar rond!









Geen opmerkingen: