zondag 28 oktober 2012

NVBS Railquiz

Derde plaats voor Team X

Zaterdag 27 oktober 2012 vond in Amersfoort de jaarlijkse NVBS Railquiz plaats. Na herhaald aandringen van de organisatie besloot ik om ook eens een kijkje te nemen. Het was niet mijn bedoeling om mee te gaan doen, maar voordat ik er erg in had zat ik met een schrijfblok en een stift in mijn handen. Samen met enkele anderen ontstond een gelegenheidsteam: Team X.

Het was warm, het was vol, en het duurde lang doordat de stemprocedure niet zo geschikt was voor het grote aantal deelnemers. En ook wilden de antwoorden nog weleens tot discussies leiden. Maar ceremoniemeester John Krijgsman wist de zaal er met de nodige humor doorheen te slepen.

Ik was er door Ronald Boers van de organisatie al voor gewaarschuwd: er zaten vragen tussen waarvoor men mijn site had geplunderd. Tot mijn opluchting wist ik in elk geval deze vragen goed te beantwoorden. En vooral dankzij de andere leden van Team X wisten wij zelfs de derde plaats in de groepsronde te behalen.

Hierna volgde nog een individuele ronde. De vermoeidheid begon me nu duidelijk parten te spelen. Ook waren de vragen van deze ronde een stuk belachelijker. Hierdoor eindigde ik behoorlijk achterin het peloton. Gelukkig wist Hans Scherpenhuizen de eer van Team X te redden door deze ronde te winnen.

Met een boekenbon - alleen in te wisselen in de NVBS-winkel, maar dat is niet erg - keerden wij tevreden huiswaarts.

 
 
Een van de vragen had betrekking op een zekere machinist. Een inkoppertje voor de kenners, maar weet jij het antwoord? Onderste foto gemaakt door Maikel Rörik.
 



 
 
 

Geen opmerkingen: