zondag 21 april 2013

Een ouder echtpaar met haast

"Als ouder echtpaar (72-74) probeerden wij zo snel mogelijk de steile trap naar het perron van Station Leiden te beklimmen om de Sprinter naar Heemstede te halen. Het fluitje had al geklonken en de deuren waren al dicht. De machinist die ons zag zwoegen opende zijn cabine en zei: 'Kom hier maar binnen, dan kunnen jullie nog mee.' Prettig verrast overlaadde ik de machinist met mijn complimenten. De conducteur had het allemaal gezien, hij liep ons tegemoet en ook tegen hem zei ik: 'Wat een service, dank u wel!' Hij spoedde zich langs ons en riep: 'Ik ga hem eens even goed op zijn lazer geven!'"

Ruud Onstein in de rubriek 'Ik' van NRC Handelsblad, 19 april 2013.

Nico Spilt zegt: ouder echtpaar moet zich niet zo druk maken. Er rijden zes treinen per uur van Leiden naar Heemstede.



Geen opmerkingen: