maandag 4 januari 2021

Zes jaar met pensioen

Sinds 1 januari 2015 ben ik met pensioen, na een loopbaan van 37 jaar in de bankwereld. In 1977 begon ik als redactioneel medewerker op het hoofdkantoor van ABN Bank in Amsterdam. Ook heb ik nog een tijd gewerkt in het computercentrum in Amstelveen. In 1981 stapte ik over naar het Computercentrum Bondsspaarbanken in Woerden. Later werd dat het rekencentrum van Fortis in Nederland. De opkomst en ondergang van Fortis heb ik van dichtbij meegemaakt, mede door mijn langdurige lidmaatschap van de ondernemingsraad. Bij de fusie met ABN AMRO in 2010 keerde ik weer terug naar Amsterdam. De laatste jaren ben ik als senior redacteur werkzaam geweest in het communicatieteam van de stafafdeling TOPS, waarbij ik mij vooral bezighield met IT-gerelateerde onderwerpen. Ik kan terugkijken op een lange, afwisselende, interessante en meestal leuke periode, waarin ik met heel veel mensen heb mogen samenwerken. Ik wens iedereen het allerbeste toe, zowel zakelijk als privé.

Eind december 2014 nam ik afscheid van mijn collega's. Behoefte aan een afscheidsreceptie had ik niet, daarvoor had ik zelf te veel afscheidsrecepties meegemaakt (vaak ook als fotograaf). Bij een snelle afscheidslunch op de Zuidas bleef het. De omstandigheden leenden zich niet voor het afsteken van een speech. Mijn collega's hadden haast: die moesten kerstbomen gaan bezorgen bij bejaarden. Ik kreeg snel wat leuke cadeaus toegestopt, waaronder een cheque om te gaan logeren in een Belgisch treinrijtuig en een uitnodiging voor een rondleiding door het Rijksmuseum.

Meer teksten uit mijn werkzame leven




Geen opmerkingen: