vrijdag 29 mei 2020

De broodtrommel van Stijn Bronzwaer


De zoon van redacteur Stijn Bronzwaer ontvangt op zijn verjaardag een broodtrommel van een margarinefabrikant (NRC Handelsblad, 29 mei 2020). Hoe weet die fabrikant dat ik een zoon heb en hoe komt hij aan mijn adres? Stijn gaat op onderzoek uit!

Als lezer bereid ik me voor op de onthulling van een misstand – op zijn minst toch wel een datalek bij de burgerlijke stand. Maar na twee alinea’s hoef ik al niet verder te lezen. Stijn en zijn vrouw blijken de gegevens van hun zoon aan de commercie te hebben verkwanseld in ruil voor een pak wegwerpluiers en een blauw mutsje. En als beloning voor die naïviteit krijgen ze nog eens een leuke broodtrommel cadeau. Wat valt er nog te klagen?

(Aangeboden aan NRC Handelsblad als ingezonden brief. Niet geplaatst, wat ik wel begrijp. Stijn Bronzwaer heeft zichzelf al voldoende als lulletje gepresenteerd in de krant.)

Meer brieven aan de krant




Geen opmerkingen: