zaterdag 25 oktober 2014

Eurospoor verzamelt gebruikte kaartjes

Op 24 oktober 2014 bracht ik mijn jaarlijkse bezoekje aan Eurospoor in Utrecht. Ook dit keer wilde men bij de ingangscontrole mijn toegangskaart innemen, in plaats van alleen het controlestrookje. Dat kon ik voorkomen door mijn kaart heel stevig vast te houden.
 
Merkwaardig: waarom wil de organisatie van Eurospoor deze kaarten -met controlestrook- zo graag weer terughebben? Om inkomsten te kunnen verdoezelen voor de fiscus? Ik heb die vraag via mijn site weleens eerder opgeworpen, maar daar is geen antwoord op gekomen.

 
 
 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit herinnert me aan de diepgewortelde gewoonte uit de 1950er jaren (de tijd van
(...)
doktersassistenten zijn groot en staan vlakbij...

Johan E. Mebius (14 November 2014)

Vergat eerder het vakje "Stuur vervolgreacties" aan te tikken

Anoniem zei

De gang van zaken is in het begin volstrekt onduidelijk en verwarrend. Vandaar nogmaals mijn reactie op Nico Spilts recentste bericht:
------------------------------------
Dit herinnert me aan de diepgewortelde gewoonte uit de 1950er jaren (de tijd van "Wederopbouw, Onze Ouders (Mug met de Gouden Tand)" om zoveel mogelijk papier enz. terug te nemen. Vandaar dat uit die tijd vrijwel geen telefoongidsen en andere spullen meer bestaan.
Blijkbaar is de medische wereld niet de enige groepering die is vastgeroest in deze oude gewoonte:
je moet er bij voorbeeld sneller dan de kippen erbij zijn om het doosje dat jouw anti-tetanus-injecties bevat in je bezit te houden. De prullebakken van doktersassistenten zijn groot en staan vlakbij...

Johan E. Mebius
-----------------------------------